.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه‌هاي جلسه راي اعتماد مجلس

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي رييس جمهور براي كابينه‌ي دهم در شهريور ماه و راي اعتماد به 18 وزير از 21 وزير كابينه، امروز صبح صلاحيت سه وزير باقيمانده براي وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش ، رفاه و نيرو را مورد بررسي قرار دادند.

به گزارش ايسنا، حواشي جلسه برررسي صلاحيت وزراي آموزش و پرورش ،رفاه و نيرو به اين شرح است.

*** رييس جمهور از همان ابتداي جلسه امروز مجلس در صحن حضور يافت و پس از اين‌كه مجلس وارد دستور كار خود شد، احمدي‌نژاد به مدت نيم ساعت از وزراي پيشنهادي خود دفاع كرد.

***وزراي اقتصاد و اموردارايي، راه و ترابري، فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون اول رييس جمهور، مشاور ارشد رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت از محيط زيست در كنار احمدي نژاد در جلسه برررسي صلاحيت وزراي آموزش و پرورش ،رفاه و نيرو حاضر بودند.

***زمانيكه رييس جمهور در مورد وزير پيشنهادي آموزش و پرورش صحبت مي‌كرد و نسبت به موفقيت‌هاي خوب وي سخن مي‌گفت، قاضي‌پور نماينده‌ي اروميه در موافقت با سخن رييس جمهور با گفتن 4 صحبت احمدي‌نژاد، را تاييد كرد. رييس جمهور نيز با لبخندي به قاضي‌پور، با كلمه‌ي "ساقول" كه به زبان تركي معني تشكر را دارد، پاسخ نماينده‌ي اروميه را داد.

***پس از سخنان رييس جمهور در دفاع از وزراي پيشنهادي و بيان مشكلات داخلي و بين‌المللي كشور، هنگامي كه وي مي‌خواست در جايگاه خود قرار گيرد، جمعي از نمايندگان اطرافش جمع شدند كه اين اقدام نمايندگان سبب شد تا لاريجاني به آنان تذكر دهد، در جايگاه خود قرار گيرند.

***اولين وزير پيشنهادي كه صلاحيتش مورد بررسي قرار گرفت،حميد رضا حاجي‌بابايي ،وزير پيشنهادي در آموزش و پرورش بود كه با توجه به اينكه نمايندگان نسبت به همكار خود هيچ مخالفتي نداشتند، بنابراين موافقتي نيز صحبت نكرد و حاجي‌بابايي در تشريح برنامه‌هاي خود به ايراد سخن پرداخت.

***در حين صحبت‌هاي وزير پيشنهادي آموزش و پرورش نمايندگان اطراف بهبهاني وزير راه و ترابري جمع شده بودند كه رييس مجلس خطاب به نمايندگان درخواست كرد كه آنان از اطراف وزير راه كنار بروند.

***علي رضا منادي، نماينده‌ي سفيدان كه به عنوان موافق وزير پيشنهادي رفاه سخن گفت، در حين سخنان خود نسبت به انتخاب حاجي‌بابايي از سوي رييس جمهور به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش ابراز خوشحالي كرد كه رييس مجلس به وي گوشزد كرد كه شما در مورد وزير رفاه صحبت مي‌كنيد.

***در حين سخنان يونس اسدي نماينده مشكين شهر در مخالفت با وزير پيشنهادي رفاه برخي از نمايندگان با گفتن 2، 2 (به علامت مخالفت با سخنان وي ) مخالفت خود را با سخنان اين نماينده مجلس ابراز داشتند.

***پس از سخنان يونس اسدي، نماينده مشكين شهر به عنوان مخالف محصولي وزير پيشنهادي رفاه وتامين اجتماعي، سيد سليمان ذاكر خواستار ارايه تذكر شد و پس از اجازه رييس مجلس، تذكر خود را با استناد به ماده 77 آيين نامه داخلي مجلس عنوان كرد كه پيش از اتمام سخنان وي، لاريجاني در پاسخ به وي اظهار داشت: ماده 77 در مورد دادن نسبت سوء به نمايندگان است و لذا اين موضوع به شما ربطي ندارد، آقاي اسدي در مورد آقاي محصولي صحبت كرد كه ايشان وقت دارند و مي توانند پاسخ دهند.

در ادامه لاريجاني از اتاق فرمان خواست تا ميكروفون ذاكر قطع شود.

***در زمان سخنراني موافقين و مخالفين وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي، يوسف‌پور معاون وزارت نيرو در انتهاي صحن علني با نمايندگان در حال گفت‌وگو بود كه لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي خطاب به وي، بيان كرد شما در انتهاي صحن چه مي‌كنيد، بفرماييد در سر جاي خود بنشينيد.در ادامه جلسه مجلس نيز به واسطه بي توجهي يوسف پور به تذكر لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي مجددا خطاب به يوسف‌پور گفت، معاون وزارت نيرو چند بار به شما بگويم كه شما بايد اين جلو تشريف داشته باشيد.

***پس از سخنان سنايي در مخالفت با وزير پيشنهادي رفاه، زماني كه وي مي‌خواست در جايگاه خود قرار گيرد. رسايي، رياض و نديمي دور وي حلقه زده و با وي صحبت كردند.

***در جلسه امروز مجلس علي مطهري نيز در مخالفت با وزير پيشنهادي رفاه زماني سخن ‌گفت كه در حين سخنانش تعدادي از نمايندگان با 2، 2 گفتن مخالفت‌شان را با صحبت‌هاي مطهري اعلام ‌كردند كه رييس مجلس شوراي اسلامي از نمايندگان معترض خواست تا اجازه دهند مطالب نماينده‌ي تهران به اتمام برسد و كار آنان را ناصحيح دانست.

***بعد از سخنان مطهري در مخالفت با محصولي ، كوچك‌زاده در تذكري نسبت به اين مخالفت و صحبت‌هاي مطهري اعتراض كرد كه لاريجاني اعتراض وي را وارد ندانست و تريبون اين معترض قطع شد.پس از قطع تريبون كوچك‌زاده، وي شروع به فرياد زدن و ادامه‌ سخنان خود كرد و نسبت به قطع اين تريبون گفت: چرا تريبون بنده را قطع مي‌كنيد. كه رييس جلسه در پاسخ به وي اظهار كرد، وقتي تذكر شما وارد نيست، تريبون شما خود بخود قطع مي‌شود، البته كوچك‌زاده پس از اين‌كه لاريجاني به وي اجازه صحبت كردن نداد به جايگاه هيات رييسه رفت و به نوعي اعتراض خود را ادامه داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.